Chemat la bară marți pentru a depune mărturie în procesul antitrust împotriva Google, un înalt responsabil Apple a insistat că celebrul motor de căutare este cel mai bun produs pentru utilizatorii smartphone-urilor sale, potrivit AFP.
Logo GoogleFoto: Shutterstock
La 12 septembrie s-a deschis un proces istoric împotriva gigantului internetului, acuzat de guvernul american că a abuzat de poziția sa dominantă.
Potrivit Departamentului de Justiție, Google și-a construit imperiul prin acorduri ilegale de exclusivitate cu companii precum Samsung, Apple și Mozilla, astfel încât instrumentul său să fie instalat în mod implicit pe dispozitivele și serviciile acestora și să împiedice astfel apariția oricărei alternative.
„Nu cred că cineva este la fel de bun ca Google când vine vorba de căutarea online”, a declarat în fața instanței Eddy Cue, un vicepreședinte al Apple.
„Nu exista o alternativă viabilă la Google la momentul respectiv. Și nu ne-am gândit niciodată cu adevărat să alegem alta”, a adăugat el.
Cue se referea la o serie de înțelegeri care au început în 2002: Google a plătit Apple miliarde de dolari pentru un loc proeminent pe dispozitivele sale electronice.
Acordul a fost actualizat în 2016, astfel încât producătorul iPhone să primească o cotă mai mare din veniturile din publicitate ale Google provenite din motorul său de căutare, prin intermediul Safari, browserul web al Apple.
Mărturia lui Cue a fost doar pentru scurt timp publică, înainte de a continua cu ușile închise, deoarece companiile se temeau să împărtășească date sensibile.
Google are la dispoziție zece săptămâni de audieri pentru a încerca să îl convingă pe judecătorul federal Amit Mehta că acuzațiile guvernului sunt nefondate.
Este pentru prima dată când procurorii americani au atacat frontal o mare companie tehnologică de când Microsoft a fost vizată în urmă cu peste două decenii din cauza dominației sistemului său de operare Windows.
Procesul va stabili dacă Google datorează succesul motorului său de căutare performanței sale sau practicilor anticoncurențiale.
Audierile au scos deja la iveală faptul că Google plătește către Apple și alte companii 10 miliarde de dolari pe an pentru a-și garanta statutul de motor de căutare implicit pe telefoane și browsere web.