Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat, marți, asocierea dintre Primăria Sectorului 4 și Consiliul Județean Giurgiu, în vederea finanțării și realizării în comun a unui aeroport nou în Sudul Capitalei. Acesta este primul pas, urmează să fie contractat un studiu de prefezabilitate, apoi unul de fezabilitate, care să arate dacă este fezabilă investiția, unde este bine să fie amplasat și cât costă. Apoi cele două autorități locale trebuie să găsească banii necesari pentru această investiție, iar abia apoi se poate discuta despre construirea acestui aeroport.
Fereastra avionului Foto: Manuel Romano/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia
„Aeroportul ce urmează a fi construit în sudul Capitalei va fi unul internațional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Brașov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de județe, cu o populație mai mare. De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât și cu unele speciale pentru transportul de marfă, în condițiile în care, pe ambele direcții, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment”, a transmis Primăria Sectorului 4 într-un comunicat de presă.
Primarul Daniel Băluță spune că ar vrea ca aeroportul să fie de talia celui de la Otopeni.
”Împreună cu autoritățile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiție publică, a statului român, și va rămâne în proprietatea statului român. Bucureștiul merită un astfel de tip de dezvoltare, pentru că în noua anvelopă nu mai încape și trebuie o investiție de calitate în acest sens”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
Despre construirea unui aeroport în sudul Bucureștiului se discută de circa 20 de ani. În 2008, Guvernul României chiar a aprobat realizarea unui studiu de fezabilitate, la Ministerul Transporturilor, pentru construirea aeroportului în zona de sud a Capitalei. La vremea respectivă se vehiculau trei posibile locații: în apropierea localității Adunații Copăceni, lângă localitatea Comana și lângă Jilava. Cel mai insistent s-a vorbit însă despre Adunații Copăceni.
În iunie 2018, Guvernul Dăncilă a introdus aeroportul din Sudul Capitalei pe lista investițiilor strategice care urmau să fie pregătite și atribuite în parteneriat public-privat de către Comisia Natională de Strategie și Prognoza (CNSP).
Ideea a fost însă abandonată.