Constructorul român UMB va da în trafic în noiembrie circa 9,5 km din cei 19 km de pe A0 Nord Lotul 2. Rămân aproape 10 km nefolosiți pentru că, cel puțin pe o parte, autoritățile de la drumuri nu s-au mobilizat aproape deloc pentru a amenaja o descărcare de trafic temporară. „Oficialii din MT și CNAIR în frunte cu „ministrul” Grindeanu și „directorul general” Pistol mai bifează un eșec rușinos”, acuză Asociația Pro Infrastructura.
Lucrari aproape gata pe A0 Nord de la DN1 la A3Foto: Captura YouTube
Constructorul român UMB lucrează pe A0 Nord Lot 2 din vara lui 2022, lucrările sunt destul de avansate, iar în circa două luni ar urma să deschidă traficul pe circa 9,5 km de la DN1 la A3, spune Asociația Pro Infrastrucură care publică și un video din dronă cu întreg lotul UMB de pe A0.
- „Deși au promis de nenumărate ori, oficialii din MT și CNAIR în frunte cu “ministrul” Grindeanu și “directorul general” Pistol mai bifează un eșec rușinos: nu au fost în stare să aprobe o biată descărcare provizorie în DJ200 lângă Ștefănești, soluție care ar fi dat în trafic încă aproximativ 4 kilometri din autostradă și ar fi fost o alternativă de conectare a DN2 cu DN1 prin A0, degrevând DNCB de o parte din vehiculele aflate în tranzit”, spune API.
- „Așadar, din totalul celor 19 kilometri cât are tot lotul 2, vom circula doar pe 9,5 km pe relația DN1-A3 și vom pune țipla pe cele două frumoase muzee dinspre tronsoanele vecine: 7,5 km spre DN2 unde sperăm că chinezii de la CCECC vor termina (mai) repede nodul A0-DN2 (suntem în faza de proiectare, răbdare) și 2 km spre DN1A/DN7 unde abia s-a uscat cerneala de pe contractul semnat miercurea trecută cu italienii de la Pizzarotti (deci iar răbdare)”, mai notează Pro Infrastructura.
Autostrada A0 Nord – Doar tronsoanele UMB sunt în execuție acum / Lotul 1 abia a fost contractat, după patru ani de licitație
Pe Lotul 1 Dragomirești (spre A1) la Corbeanca (spre DN1) (lungime: 17,5 km, Valoare: 815 mil lei) CNAIR a reușit să contracteze proiectarea și execuția abia recent cu o asociere condusă de italienii de la Impresa Pizzarotti după mai bine de patru ani de licitație, un record negativ din toate punctele de vedere.
Românii de la UMB lucrează în nordul Bucureștiului pe A0 pe Lotul 2 (Lungime: 19 km, DN1-A3-Afumați, Valoare: 832 mil lei) și au batut noi recorduri în materie de viteză.
Pe Lotul 3 DN2-DN3 (Lungime: 8,6 km, Valoare: 398 mil lei), CNAIR a semnat la început de an contractul de proiectare și execuție cu chinezii de la CCECC.
Tot UMB a început recent lucrul și pe Lotul 4 din A0 Nord (Lungime: 4,47 km, Valoare: 313 mil lei), cel care ajunge de la DN3 (Cernica) la A2, trecând pe un viaduct foarte lung râul Colentina. Acest lot are un termen de execuție de 18 luni, deci finalizarea sa ar putea avea loc la final de 2024, însă cum nu există o descărcare în capătul dinspre DN3, deschiderea circulației este complet dependentă de Lotul 3, adiacent.
—